HSG:n………

…….visade ingen kontrastfyllnad alls i vänster äggledare och i höger fylldes det på med kontrast men ingen passage sågs ut i bukhålan. Alltså kan det vara så att ingen äggledare är frisk.

Men det var inte någon lyckad undersökning heller, läkaren bad om ursäkt efteråt. Första två gångerna han sprutade kontrast rann det ut igen och tredje gången gjorde det så jäkla ont så jag höll på att kräkas. Tydligen är livmodern som en muskel och det kan bli fel om man spänner sig, men hur lätt är det att låta bli?

Så nu vet jag alltså inte om jag har två icke fungerande äggledare eller om det bara var en misslyckad undersökning.

Sitter på jobbet nu och försöker hålla ihop mig själv så att jag inte ska få ett sammanbrott. Usch, vill bara hem och dra täcket över huvudet, släcka lampan och bli omkramad av min man 😦

Skitdag.

Lämna en kommentar