Nytt hormonpreparat – nya biverkningar

Igår morse började jag med en ny medicin som man ska ta ända fram till den stora testdagen. Den heter Crinone och innehåller progesteron. Ska göra så att slemhinnan håller sig tjock i livmodern så att embryot kan bädda in sig ordentligt. Biverkningar man kan få är bland annat sjuklig trötthet och spottings. Självklart får jag detta. Satt på jobbet idag och somnade i sittande ställning mitt i arbetet. Inte bra. Men vad gör man inte. Bättre än vallningar 🙂

Det magonda börjar ge med sig. Idag har jag pratat både med IVF-kliniken i Falun och min läkare här i Stockholm och det ska tydligen vara normalt att det blir så här. Så länge man inte får andningsbesvär, hög feber och att det förvärras så ska det vara lugnt. Hade önskat en liten förvarning bara från kliniken i Falun. Så hade man sluppit vara så orolig hela helgen. Nu känns det i alla fall mycket bättre.

Ingen har ringt än så länge, och sagt att våra embryon inte klarat sig. Man är ju rent ut sagt livrädd att telefonen ska ringa. Vet inte hur jag skulle reagera. Förmodligen bryta ihop totalt. Och det värsta är att jag är ensam hemma denna vecka. Mannen är bortrest. Det får inte hända helt enkelt. Nu har i alla fall en dag till passerat.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s